e-itibar
elektronik itibar analizi ve yönetimi

~ tanım ekle ~
Açıklaması

Hızla gelişen internet günümüzde sosyal paylaşım kavramının da etkisiyle ikinci hayat olarak algılanmaktadır. Bunun sonucu olarak insanlar, markalar ve kurumlar hakkında en kolay ve ilk akla gelen bilgi kaynağı internet olmuştur. Özellikle negatif içeriklerin pozitif içeriklere göre daha fazla tıklanması arama motorlarında negatif içeriklerin çok daha önlerde sıralanmasına neden olmaktadır. Bu kapsamda çevrim içi itibar yönetimi yapmak markalar, kurumlar ve bireyler için hayati konulardan biri olmuştur.

Bu proje ile temel olarak kullanıcılar tarafından girilen anahtar kelimelerin geçtiği içerikler eş zamanlı olarak farklı veri kaynaklarından bulunarak, elde edilen bu içeriklerin; hangi tarihte, ne kadar hacimde geçtiği, en çok hangi konuların hangi saatlerde konuşulduğu belirlenmekte ve içeriklerin duygu analizi yapılarak kullanıcılara sunulmaktadır. Bunun yanında blog, forum, haber sitesi gibi mecralar taranmakta ve veri hacmine göre alan adlarındaki dağılımlar belirlenmekte, metin, resim, video gibi farklı biçimlerdeki her türlü verinin ayrıntılı analizi yapılmakta ve raporlanmaktadır.

Sağlanan Servisler

  • Veri Görselleştirme
  • Sosyal Medya Analizi
  • Video Resim Analizi
  • Arama Motorları Analizi
  • Dile göre Kategori Yaratma
  • Kullanıcı İstatistikleri Gösterme
  • Coğrafi Konuma göre Analizler
  • Web Kaynaklarına göre Kategori Oluşturma
  • İtibar Yönetimi
  • Rakip Analizi

Destek: Tübitak-Teydeb


Proje Başlangıç Tarihi: 03.2013
Destek Süresi: 18 ay